vineri, 29 ianuarie 2010

Intelepciunea ingerului


Nu a fost dat mamei sa stie ca eu nevoie copiii ei pentru viata lor. Cum nu a fost dat celui bogat ce are nevoie pentru el. Cum nu este dat niciunui om sa stie, cand vine seara, daca va avea nevoie de cizme pentru picioarele sale sau de pantofi pentru cadavrul sau.

Am ramas in viata cand am fost om, u prin grija pentru mine insumi, ci pentru ca iubirea a fost prezenta intr-un trecator, si pentru ca lui si sotiei lui le-a fost mila de mina si m-au iubit. Orfanele au ramas in viata nu prin grija mamei lo, ci pentru ca a fost iubire in inima unei femei straine, care a avut mila de ele si le-a iubit. Si toti oamenii traiesc nu prin atentia pe care o acorda propriei bunastari, ci pentru ca exista iubire in om.

Am stiut inainte ca Dumnezeu a dat viata oamenilor si doreste ca ei sa traiasca. Acum am inteles mai mult decat atat.

Am inteles ca Dumnezeu nu vrea ca oamenii sa traiasca separat, asadar nu le reveleaza ce au nevoie pentru ei insisi, ci doreste ca ei sa traiasca impreuna si arata fiecaruia ce este necesar pentru toti.

Am inteles acum ca desi oamenilor li se pare ca traiesc prin grija pentru ei insisi, in fapt traiesc numai prin iubire. Cel care are iubire, este in Dumnezeu, iar Dumnezeu este in el, caci Dumnezeu este iubire.

(Lev Tolstoi - Cu ce traiesc oamenii)


[traducere proprie din engleza]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu